Tuesday, December 1, 2009

Kenangan di Sek Keb Pend Khas Persekutuan Pulau Pinang

Selama hampir 6 bulan aku bekerja sebagai guru kontrak di SKPKPPP, banyak kenangan yang ditinggalkan. Masih kuiingat hari pertama aku ke sekolah ni, seakan-akan kekok untuk menjadi guru, yelahh..mana x nya, aku bukannya ada ijazah dlm bidang perguruan~tetiba ja..Aku rasa mcm ada elektrik shock masa memula orang panggil aku "CIKGU". Macam-macam perkara aku belajar . Cikgu-cikgu di sekolah banyak membantu aku untuk menyesuaikan diri. Thanks to u guys. Plus all the students yang special, buat aku amek masa jugak la utk adapt dgn suasana kat sini. Amek masa tu maksudnya, belajar cara untuk berkomunikasi dgn pelajar-pelajar yang istimewa. Selama ni aku asek tgk kt dlm berita ja, kan ada sign language kat bwh tu time berita disiarkan, TV1 ek :) Tapi alhamdulillah, aku suka mengajar kat sini. Rasa sayang sgt nak tinggal sekolah, esp anak-anak muridku. Best sgt rasa jadi cikgu, kita boleh kongsi segala pengetahuan yang kita ada untuk membantu murid-murid dlm pelajaran n kehidupan mereka. I'm gonna miss them *.*
On the way ke perlis

Wajah- wajah gembira nak g jalan

Bersama guru-guru serta PPM(Pembantu Pengajar Murid)

Nelson Khoo and Qi Zhen~gonna miss them

Pada Hari Anugerah Cemerlang di Hotel Bejaya Georgetown

Bersama adorable Cikgu Law Sok Yin

Rahman, Aliff and TK

Berposing di Muzium padi

Makan- makan di Teluk Tempoyak

No comments: